maanantai 27. lokakuuta 2014

Vanhan loppu on uuden alku


Näin syksyisin kun vuosi alkaa olla lopuillaan miettii kaikkea sitä, mitä kuluvan vuoden aikana tapahtunut. Suuurimmat asiat mitä on tapahtunut, on että olen mennyt naimisiin elämäni miehen kanssa, olen saanut uuden sydän ystävän & matkustanut paikkohin joissa en ole ennen käynyt.
Uskon että ulkoisten asioiden lisäksi minussa on tapahtunut  myös sisäisiä muutoksia. Ainakin viime aikoina olen huomannut että olen tietoisesti yrittänyt olla entistä parempi ihminen. Sellainen ihminen mitä sisimmässäni haluan olla. Tällä en tarkoita sitä etten pyrkisi olemaan oma itseni, vaan päinvastoin entistä enemmän oma itseni omien arvojeni kautta. Minä haluan kohdella muita aina niinkuin minäkin haluaisin heidän kohtelevan minua. Haluan vaalia sitä mitä minulla on. Minä olen terve, minulla on ihana aviomies, ystäviä ja perhe. Meillä ei ole paljon rahaa eikä omaisuutta mutta pärjäämme hyvin, niillä rahoilla mitä meillä on. Mitä muuta voisin toivoa? Lasta tietenkin toivon koko sydämmestäni, mutta uskon ette se jonain päivänä vielä tulee luoksemme.

Kuitenkin olen joskus löytänyt itseni mielentilasta, jossa olen kateellinen ja vihainen jollekin ihmiselle, hänen saavutuksidtaan tai ulkonäöstään. En halua olla kateellinen tai katkera. Se on täysin ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

Yhteiskunnassamme on paljon vertailua ja keteutta. Tämä johtuu, A siitä että emme pysty olemaan kiitollisia siitä mitä meillä on, B siitä että vertailemme itseämme jatkuvasti muihin, ja C emme osaa aidosti iloita toisten ihmisten puolesta, ja olemme erittäin huonoja kehumaan muita. 

Minulle on tärkeätä panostaa niihin hyviin ihmissuhteisiin mitä minulla on. Olen tullut siihen tuolokseen että mikään tässä maailmassa ei ole yhtä tärkeätä kuin hyvät ihmissuhteet. Ihan sama se on mikä ammatti tai miten paljon omaisuutta sinulla on, jos sinulla ei ole joku jota rakastat ja keneltä saatrakkautta samalla mitalla takaisin. Itseasiassa minulla on kaikki mitä tarvitsen. Minulla on rikas elämä

Tällaisia maanantai illan mietteitä tänään!

Rakkaudella Alina




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti