lauantai 25. lokakuuta 2014

Minun tuntini


Tämän päivän Hufvudstads bladetissa oli hyvä kirjoitus ajankäytöstä. Siitä sain idean kirjoittaa muutaman rivin tänne. Usein kuulee ihmisten sanovan että aika on rahaa ja että ihmisillä on niin kiire että heidän on vaikeata löytää kalenteristaan aikaa esimerkiksi rentoutumiselle ja ystävien tapaamiseen.

Mutta eihän se saisi olla niin, että minulla ja sinulla vain on aikaa mitä annamme pois? Kirjoitamme kyllä kalenteriimme minnoin meillä on pilates tunti, ystävän tapaaminen, lääkäriaika jne,  mutta unohdamme kirjoittaa millon meillä on OMA tunti, joka on vain ja ainoastaa minulle!

Ihmiset haluaisivat elää tässä hetkessä, mutta eivät usein kuitenkaan pysty siihen. Milloin olet viimeksi seisyt aivan paikallaa ja tuntenut miten tuuli vie sinun hiuksiasi sinne tänne, tai maannut paikoillasi ja nauttinut toisen ihmisen kosketuksesta? Monesti käy niin että kuin pitäisi rauhoittua miettii kuitenkin sataa muuta asiaa. Tämä on kuitenkin kyky jossa jokainen voi kehittyä jos atiivisesti harjottelee!

Minä olen jo jonkin aikaa aktiivisesti harjoitellut olla aidosti läsnä tässä ja nyt. Jos tapaan ystävää olen tehnyt tietoisen valinnan antaa  hänelle  omaa aikani. Tämä tarkoittaa sitä että olen läsnä ja kuuntelen häntä sen sijasta että näprään puhelinta juttelun ohessa, eli jakaisin aikani samaan aikaan monen muun ihmisen kanssa.
Pyrin myös siihen etten tekstaile tai soittele kokoajan kavereiden kanssa silloin kun haluan viettää aikaa mieheni kanssa. Silloin haluan antaa kaiken läsnäoloni hänelle. Aamuisin voin vain käpertyä miehen kainaloon ja nauttia hänen ihon tuoksustaan. Se on  nauttimista elämästä tässä ja nyt ihan parhaimmillaan!
 Viime aikoina olen myös koittanut keksiä omia juttuja mitä teen ihan yksin, minun oma aikani. Laitan puhelimen äänettömälle ja keskityn täysillä siihen mitä olen sillä hetkellä tekemässä.

Ensi yönä käännetään taas kelloja tunti taakseppäin. Tämä tarkoittaa periaattessa sitä että saamme ylimääräisen tunnin käyttöömme, mutta kuitenkaan emme.  Miten sinä haluaisit käyttää tämän ajan?

Rakkaudella Alina



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti